FOOD FACTOR # DAY 30! the last day off the diet

 
 
Nu jäklar är jag på dag 30! känns nästan lite sorgligt? haha, känns som slutet på något bra. Ja vad ska man säga om dom här 30 dagarna.. Det var enklare än vad jag trodde det skulle vara, så fort man kom in i dieten och träningen så flöt allt bara på. Så länge man har recept och roliga ideér för maten så går det ganska bra. Jag tror att dieten har gått enklare för mig i och med att jag är så motiverad till träningen. Känner man sig motiverad till träning och vill ha resultat så gör det en motiverad till att äta hälsosamt och nyttigt med. 
 
Bara för att dom här 30 dagarna är över så betyder inte det att jag kommer att börja äta pasta och bröd igen direkt i morgon bitti haha. Jag kommer köra på en hälsosamt och nyttig kost ändå, tänker inte kalla det för en diet för jag tänker inte göra det här under en viss period utan långsiktigt. Jag kommer göra lite ändringar än vad jag hade under dieten. Kommer tillåta mig själv äta frukt och bär ( inte i sånna jätte mängder som jag gjorde förut) men lite då och då, kommer dock tänka lite på vad för typ av frukter jag äter. Jag kommer ändra mina frukost vanor lite genom att börja äta gröt ibland under morgonen. Jag kommer göra egen musli istället för att köpa, på så sett kan jag kontrollera sockret. Nötter kommer jag börja äta lite, inte massvis men lite då och då, eventuellt i muslin. Rotfrukter är också något jag kommer tillåta mig själv att äta, kommer även börja köra proteindrink efter träningen. Jag kommer nog dock fortsätta köra på cheatday 1 dag i veckan, det kommer nog alltid vara lördagar. Vi får se hur allt blir, jag känner att tränar jag så mycket som jag gör nu så klarar jag av att äta lite sånna här saker, kroppen kommer behöva mer näring liksom. Skulle vara en annan sak om jag bara tränade 2-3 gånger i veckan, korta pass.
 
Resultat på direten/träningen under dom här 30 dagarna! Jag var ju så dum att jag inte mätte mig själv vid starten, det hade ju varit bra så man hade haft resultatet på papper. Jag har gått ner ca  -3,5 kg. om jag kollar före och efter bilder så ser jag att jag har blivit bra mycket mindre, mått spelar egentligen ingen roll. Jag känner en stor förändring! det som är viktigast. Själva dieten för mig var egentligen bara så jag skulle motivera mig själv med att komma igång med både kosten och träningen. Jag är nöjd med min vikt nu och känner att jag vill börja bygga muskler istället, forma kroppen lite haha. Jag hade nog kunnat tappat mer i vikt om jag hade velat och gjort vissa saker annorlunda. Men jag är nöjd med dom här 30 dagarna!
 
Dagens frukost: Omelett med spinat och champinjoner, kopp te. 
Dagens lunch: Kyckling, linser, sallad, gröna bönor och morötter.
Dagens middag: Scampi räkor, broccoli samt en sallad som bestod utav "summer"squash", sallad, avocado toppad med lite olja, peppar, salt och citron juice. GALET god sallad! mättande med, rekommenderas starkt! mättande & gott.
 
Dagens träning: Jag och Mr.A körde benpass idag!! + cardio, jobbigt pass som satan haha. Men för mig så är benpassen bland det roligste, tuffast men roligast. Mina ben var som spagetti sista minutrarna haha. Kunde inte ens göra klart dom sista övningarna så han fick bära omkring på mig istället och använda mig som vikt, funkade bra! underhållande. 
 
Var det här det sista food factor inlägget? haha.. känns as tråkigt. Det roligaste att skriva om just nu är ju kosten och träningen. Vi får se , kanske jag kör lite sånna här inlägg ibland ändå. Jag har före bilder som jag tog innan dieten, ska ta lite efterbilder så kan jag lägga upp här i bloggen sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona