Chicago

 
Hände inte så mycket intressant i slutet av förra veckan, jag jobbade och tränade som vanligt. Fredag så var jag och Andrew ute och åt med en av hans gamla kompisar, super trevlig! Blev en gansa tidig kväll för oss. Jag skulle upp tidigt och skjutsa min värdfamilj till flygplatsen samt Andrew´s boot camp klass började 9am. Jag åkte direkt från flygplatsen till gymmet och var med på boot campen. Var en bra boot camp! pga av mina ben så kunde jag inte köra så mycket kondition men jag kunde vara med på det mesta. 
 
Resten av lördagen var det bara lugnt, A´s dotter var hos oss så vi pysslade lite hemma. A´s mamma var även på besök så hon och jag prata lite medns A jobbade 1 timme.  Runt 5pm så åkte vi iväg till A´s kusins hus, dom hade precis flyttat in så det var första gången vi var där, super mysig!
Där så grillade vi hamburgare, kollade på UFC samt badade i poolen, vart en sent men var en bra kväll. 
 
Söndag så hade jag mitt au pair möte, vi hade salt river tubing. Du ligger och glider på ringar på en flod i allt mellan 4-8 timmar. Det är BARA party, alla ligger och dricker medans dom flyter omkring. Folk har med sig musik, folk är helt galna haha. Det var jäkligt varmt att ligga i öken värmen men det var grymt kul, bränna fick jag med. Vi tjejer bestämde att vi ska försöka göra det minst 1 gång i månaden tillsammans. Efter mötet så myste jag bara med A och hans dotter hemma, vi beställde pizza och kollade på film. 
 
En taxi hämtade upp mig tidigt i morse, mitt flyg till Chicago gick 7:45am. Familjen är här under veckan så jag är här och tar hand om Ev. Jag åker hem på fredag igen, tror dom stannar till lördag. Flygresan gick bra! jag sov i stort sett hela resan. När jag kom till flygplatsen så var det en taxi som väntade på mig och körde mig ända till Forest Lake där Ev och resten av familjen var. Vi bor alla hos värdpappans föräldrar. Jag bor i ett eget gästhus på gården. Chicago är så himla fint på sommaren, var ju här i November över thanksgiving men då var det kallt och snöigt? om jag inte minns fel. Nu är det varmt och skönt, blommigt och grönt. Dom varnade dock för att det fanns en risk för tornado idag, men det var inget som skulle påverka oss som bor här borta. 
 
Idag har Ev och jag bara busat här hemma, åt precis en super god middag. Jag ska ta en dusch snart sedan börja kolla lite grejer på internet. Klockan här är 9pm, men hemma i Phx är den bara 7pm, 2 timmars tidsskillnad.
 
puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona