chicken, spinach and basil omelet!

 
Good morning!
 
Jag har precis skypeat klart med pappa, ingen av oss är vid datorn nu förtiden så vi pratar inte lika ofta. Hade ju varit simpelt om han hade en telefon som hade whats up, viber eller skype på telefon....! ;) meen meen. 
 
Gårdagen var som vanligt, inget speciellt. Tränade under dagen mellan 12-3pm. Hämtade efter det upp Ev från skolan sedan åkte vi iväg till Phx country club för sol och bad. Det är så varmt ute att man måste nästan vara i vattnet om man vill leka ute. Jag som inte är vad vid värmen håller på att svimma om jag ska leka jagis i 40 graders värme. Här tycker dock folket att det fortfarande är "svalt" haha, helt sjukt.
 
När vi badat klart så åkte vi hem och lagade mat, jag jobbade till 7:30pm sedan åkte jag till gymmet igen och körde konditions pass. När Andrew slutat jobba så åkte vi hem till honom, han håller på med ett 6 veckors program nu så jag hjälpte honom att förbereda lite medans vi kollade på film. 
 
Idag började jag dagen med att jobba 2 timmar, nu har jag precis ätit frukost. Jag gjorde en kyckling,spenat och basilika omelett med tomater. Mumsigt! 
 
Jag har gått och blivit pollen allergisk, OTROLIGT jobbigt. 24 timmar om dygnet så är jag förkyld. Den förkylningen underlättar ju inte träningen riktigt heller. Det blir bra mycket jobbigare på gymmet med allergin. Jag skulle behöva gå till läkaren för en annan sak med men det kostar så mycket. Har aldrig varit med om att sjukvård varit en kostnadsfråga förut. Men här borta så är det otroligt dyrt att gå till läkaren. Vi ska vara glad hemma i Sverige att vi har det så bra. Jag har råd om jag vill gå till läkaren, det är inte det. Jag måste bara välja att spendera mina pengar på det och spara undan lite. Sedan så vet jag ju såklart att mamma och pappa skulle hjäpa mig om jag verkligen behöver gå till läkaren. Bara tråkigt att lägga ut sån summa på att ta lite prover. 
 
Annar så händer det nog inte så mycket mer idag, jag ska iväg och träna runt 12 sedan hämtar jag upp Ev runt 4pm då ska vi vidare på en play-date hos en av hans klasskompisar. Mina värdföräldrar har även datenight ikväll så jag jobbar till 10:30pm. 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona