chicken, spinach and basil omelet!

Good morning!

Jag har precis skypeat klart med pappa, ingen av oss är vid datorn nu förtiden så vi pratar inte lika ofta. Hade ju varit simpelt om han hade en telefon som hade whats up, viber eller skype på telefon....! ;) meen meen.

Gårdagen var som vanligt, inget speciellt. Tränade under dagen mellan 12-3pm. Hämtade efter det upp Ev från skolan sedan åkte vi iväg till Phx country club för sol och bad. Det är så varmt ute att man måste nästan vara i vattnet om man vill leka ute. Jag som inte är vad vid värmen håller på att svimma om jag ska leka jagis i 40 graders värme. Här tycker dock folket att det fortfarande är "svalt" haha, helt sjukt.

När vi badat klart så åkte vi hem och lagade mat, jag jobbade till 7:30pm sedan åkte jag till gymmet igen och körde konditions pass. När Andrew slutat jobba så åkte vi hem till honom, han håller på med ett 6 veckors program nu så jag hjälpte honom att förbereda lite medans vi kollade på film.

Idag började jag dagen med att jobba 2 timmar, nu har jag precis ätit frukost. Jag gjorde en kyckling,spenat och basilika omelett med tomater. Mumsigt!

Jag har gått och blivit pollen allergisk, OTROLIGT jobbigt. 24 timmar om dygnet så är jag förkyld. Den förkylningen underlättar ju inte träningen riktigt heller. Det blir bra mycket jobbigare på gymmet med allergin. Jag skulle behöva gå till läkaren för en annan sak med men det kostar så mycket. Har aldrig varit med om att sjukvård varit en kostnadsfråga förut. Men här borta så är det otroligt dyrt att gå till läkaren. Vi ska vara glad hemma i Sverige att vi har det så bra. Jag har råd om jag vill gå till läkaren, det är inte det. Jag måste bara välja att spendera mina pengar på det och spara undan lite. Sedan så vet jag ju såklart att mamma och pappa skulle hjäpa mig om jag verkligen behöver gå till läkaren. Bara tråkigt att lägga ut sån summa på att ta lite prover.

Annar så händer det nog inte så mycket mer idag, jag ska iväg och träna runt 12 sedan hämtar jag upp Ev runt 4pm då ska vi vidare på en play-date hos en av hans klasskompisar. Mina värdföräldrar har även datenight ikväll så jag jobbar till 10:30pm.

Update!

Hej! jag tänkte att jag ska försöka sammanfatta och uppdatera lite om vad som har hänt sedan sist jag skrev. Anledningen till varför jag skjuter upp det hela tiden är för att det kommer bli så mycket att skiva. Får kortfatta allt ganska mycket.

Sååå.. Sist jag skrev så var vi påväg från Carmel till Long Beach. I Los Angeles så träffade jag upp Jocke, Mats och några andra kompisar till dom! Vi går på en internationell klubb, var packat med folk där men var en väldigtt trevlig kväll! kul att träffa lite folk från hemma. Morgonen efter vilket var fredag så åkte jag, mamma och Lasse till Universal studios! vi var där hela dagen, var riktigt kul. Efter Universal studios så började vi bila mot San Diego, vilket var ca 2-3 timmars bilresa. När vi väl kom fram så var det sent, vi åkte iväg och åt godmiddag inne i Downtown sedan blev det en tidig kväll.

Andra dagen i San Diego så shoppade vi och kollade runt lite, vi hade molnigt och tråkigt väder så det blev inge strandhäng. på söndagen så vaknade vi upp till trist väder igen så vi klev upp tidigt, packade väskorna och började bila mot Los Angeles igen. När vi väl kom dit så åkte vi till Santa Monica vilket lätt var det mysigaste stället. Vi gick runt på Venice beach och kollade i butikena som låg vi stranden, super mysigt. Vi avslutade kvällen med god middag på en mexikansk resturang innan jag var tvungen att flyga tillbaka till Phoenix. Mitt flyg gick runnt 9pm om jag inte minns helt fel. Var jobbigt att behöva säga hejdå till mamma och Lasse igen, men jag träffar dom snart igen. På ett sätt så kändes det ganska skönt att få komma hem till Phoenix igen, till vänner pojkvän, gym osv.Tillbaka till vardagen liksom.

Resan var super bra! jag är väldigt tacksam och glad över att jag fick vara med och resa runt och se så mycket ställen. Bästa stället vi var på var nog Grand Canyon! det var galet mäktigt att se.

När jag kom hem igen på söndagnatt så var Andrew snäll och hämtade upp mig från flygplatsen! kul att se honom igen, hade saknat honom. Jag somnade omgående när jag kom hem och börjde jobba som vanligt igen på måndag morgon.

Nu var det typ 2 veckor sedan jag kom hem? tiden går snabbt. Det har nog inte hänt så himla mycket sedan jag kom hem. Jag tränar på som vanligt, nästan 2 gånger dagligen, tycker fortfarande att det är super kul.

Idag är det måndag igen och jag är tillbaka på jobbet som vanligt, jag har i stort sett varit ledig hela helgen. Fredags så jobbade jag till runt 4:30pm, på kvällen så åkte jag och Andrew iväg och åt middag med 2 av hans kompisar. Var en super fin resturang! vi hade en egen kock som lagade mat till oss ute i resturangen på vårat bord,gjorde en massa trix och var allmänt rolig. Var riktigt kul! grymt bra mat med.
Lördag så vaknade vi tidigt, Andrew hade sin boot camp klass kl.10am så jag klev upp och var med på hans klass med. Efter träningen så jobbade jag 2 timmar sedan åkte jag tillbaka till Andrew igen. Vi åkte ut till hans kusins hus där det var lite mer folk. Vi grillade och kollde på UFC, mysig kväll! hans familj och släkt är hur sköna som helst så det är kul.

Igår var det söndag och vi "sov ut" till 8am sedan åkte vi ut till Anthem där det ligger en stor outlet. Vi var bara intresserade av Nike butiken! Jag köpte ett par nya nike spring skor, tränings shorts och ett träningslinne. Andrew fick med sig shorts och t-shirt med. Vi skyndade oss hem igen efter det, duschade och gjorde oss i ordningn sedan åkte vi iväg och åt lunch drack lite drinkar med 2 utav Andres klienter, super trevliga! Vi satt ute i säkert 3 timmar, om inte mer. Vilket var lagomt svettigt i och med att det var solklart och + 40 grader hela dagen, ska bli samma väder idag och resten av veckan.
Under eftermiddagen så åkte vi hem duschade och bytte om igen sedan var vi bortbjudna till en kompis som också jobbar som personlig tränare på LA Fitness fast ett annar gym. Han och hans flickvän bjöd på god mat och dounts haha, mums. Resten av kvällen så såg jag och Andrew bara på film.

Idag jobbade jag 2 timmar under morgonen, just nu sitter jag och väntar på mina protein bars som är i ugnen. Jag ska äta frukost snart sedan 12 ska jag iväg till gymmet och träna.

Jag har otroligt mycket bilder, jag orkar dock inte gå igenom och lägga upp alla nu. Jag har även tappat bort mitt minneskort till kameran där alla Los Angeles bilderna är på, det borde vara här hemma någonstans, ska kika lite senare. Jag hade redan gjort i ordning lite bilder som skulle tillhöra "Long Beach" inlägget jag skulle göra så jag lägger upp dom bilderna i det här inlägget.

Puss&kram
hoppas alla har det bra, saknar er där hemma <3

Dålig uppdatering

Hej! förlåååååt för otroligt dålig uppdatering, jag har inte varit hemma så mycket sedan har jag även prioriterat annat innan bloggen. Men jag lever och mår fin fint! lovar att jag ska börja uppdatera som vanligt igen innan fredag!

puss&kram

Tiburon, CA - Carmel, CA

idag är det onsdag! dagarna går snabbt, nästan lite för snabbt.
Imorse så klev vi upp runt 8am, gick och åt frukost sedan åkte vi iväg och hämtade upp våran hyrbil runt 10am. Åkte sedan tillbaka till hotellet för att packa in alla väskor i bilen samt checka ut. Vi började med att köra över Golden bridge, tufft!! galet stor bro.

Nästa stopp vart Tiburon, där jobbade mamma som au pair för 30 år sedan! första gången idag som hon är tillbaka där. Tiburon är ett av dom finaste ställena jag sett, helt otroligt fint där. Vi stannade till för en fika ute i solen på en uteservering, tog sedan en promenad för att försöka hitta huset där mamma bodde och jobbade i, hittade det dock inte vilket var lite trist, men det var kul för mamma att få gå på gatorna där igen och känna igen sig efter så många år. Avslutade med en pizza picnic vid havet på en gräsmatta, mysigt.

Vi började köra mot Carmel, CA runt 2pm? om jag inte minns fel. Vi stannade till mellan San Francisco och Carmel flera gånger för att kolla på solnedgången och havet, vi stannade till i bl.a. Monterey och Santa Cruz, båda väldigt fina och mysiga ställen!. Solnedgången i Monterey var jätte fin!
Vi kom fram till hotellet i Carmel runt strax efter 7pm, vi checkade bara in snabbt sedan tog vi bilen till en restaurang som ligger i närheten av hotellet och åt super god mat! lätt godaste maten under resan, mumsigt.

Nu är vi tillbaka på hotellet, vi har bokat hotell och sånt för dom sista dagarna, skönt att ha det klart. Imorgon kör vi ner mot Long beach och sover där över natten. Vi kommer att stanna till på en massa ställen dock mellan Carmel och Long beach, LA så det kommer ta hela dagen. Ska vara väldigt mycket fint att se mellan dom ställena.

Nu ska jag sova, är så trött så jag har svårt att hålla ögonen öppna.

Alcatraz bilder nr 2

Alcatraz bilder nr 1

The rock

Igår så startade vi dagen med en super god frukost på en restaurang som låg bredvid vårt hotell. Efter frukosten så tog vi en promenad ner mot Fisherman´s Wharf. Där shoppade vi lite samt kollade efter en bil som vi skulle hyra till onsdag (idag). Kll. 2pm så gick våran båt över mot Alcatraz ön!! så galet häftigt, bland det grymmaste jag sett. Efter att man har sett Alcatraz serien blev allt ännu mer spännande. Det var riktigt mäktigt att se. Man gick omkring där inne med hörlurar och hade som en ljudbok som berättade om fängelset, fångarna och händelser som hänt i fängelset. Den sa även åt dig vart du skulle gå och så, var en bra guide! mycket folk på ön, vilket är ganska uppenbart. Tror dom flesta som besöker San Francisco villl se Alcatraz.

Efter Alcatraz så åkte vi på en sightseeing buss som körde runt i 1 1/2 timme i San Francisco och berättade om en massa saker. Vi hade en väldigt flummig guide haha, svårt att ta han seriöst. Suuuuper gay, men härlig. Skrattade konstant åt sina egna skämt haha. Det bästa vi såg under den 1 1/2 timmen var Golden Brigde! riktigt mäktigt att se den på så nära håll.

Efter sightseeingen så åt vi mat på en mexikansk restaurang, vi var alla 3 över hungriga så det var väldigt gott med mat. Vi kom hem till hotellet vid 9pm, vi hade alltså varit ute och vandrat sedan 10am haha, fötterna värkte skönt igår med.

Jag lägger upp bilderna från Alcatraz i ett annat inlägg, vart så himla mycket bilder.

xoxo

Greetings from San Francisco!

I söndags när vi kom tillbaka till Phoenix så åkte vi direkt iväg till Arizona mills, där shoppade vi stort sett hela dagen. Alla hittade lite smått och gott, vi gick där i timmar. Man kan verkligen spendera hela dagen där, vi gick endast igenom några affärer. Shopping tar tid! Efter Arizona mills så åkte vi hem igen, jag hade ju inte ens börjat packa så det behövdes ju också göras. Runt 9pm så åkte jag iväg till Andrew, vi kollade på The Anchorman, älskar den filmen! så himla flummig haha.

Vi klev upp 5:15am imorse, vårat flyg till San Francisco gick tidigt under morgonen. Jag har aldrig varit i San Francisco förut men det är super mysigt här! Allt ser väldigt gammaldags ut här. himla mycket backar, brantaste backarna jag varit med om! helt galet haha. Vi har gått runt in nästan 7 timmar idag! haha jävla hurtiga människor man är på semester med. Vi åt middag på ett jätte mysigt diner, vi har shoppat en del idag med. Vi har även gått på världens kurvigaste gata? eller vad den nu heter haha. Vi har haft himla tur med vädret idag, hade upp mot + 20 och sol hela dagen, lite blåsigt dock. Antar att det är något man får ta om man är i San Francisco.

Nu ligger mamma och Lasse utslagna och sovandes i sängen bredvid här, roliga ungdommar liksom. Jag ligger och kollar igen bilder och dricker vin haha. Imorgon ska vi till Alcatraz!!! vi har bokat en guidad tur så vi ska få gå inne i Alcatraz och kolla. Det ska bli jäkla mäktigt att se! speciellt efter att man sett Alcatraz serien. Alcatraz turen är inte förrän runt 2pm så tror vi skulle iväg på något annat under morgonen.

Aaaaja, nu ska jag också försöka sova. är ganska slut efter dagens vandring.
pusss

( Ps. Tanja jag har sett din kommentar! jag fixar med recepten när jag kommer hem igen, ge mig din mailadress så skickar jag dom där. )

Grand Canyon

I lördags morse så började vi att bila bort mot Grand Canyon, var en resa på ca 4 timmar, kanske lite mindre.  Resan dit gick väldigt fort, var en himla fin väg att köra! Otroligt många olika miljöer man passerade på bara 4 timmar haha. Såg till och med snö uppe på 2 berg, det trodde jag inte. Att det kan se så annorlunda ut i Arizona  bara några timmar iväg. Tufft att se!

När vi kom dit så gick vi South rim, utsikten var helt obeskrivlig!! grymmaste jag har sett. Det var så mäktigt att se att blicken bara fastnade, det kändes verkligt. Omöjligt att man såg det man såg liksom, man blev helt uppslukad. Så himla tråkigt att det inte går att fånga på bild, bilderna är otroligt orättvisa. Mycket tuffare i verkligheten. Vi gick runt och kollade i nästan 5 timmar, man fick aldrig rikigt nog. Vi gick även in i det lilla museumet där man kunde läsa fakta om Grand Canyon. Vi hade en himla tur med vädret hela dagen med, över + 20.

Jag rekommenderar ALLA till att åka till Grand Canyon, ett minne för livet! pappa och Peter skulle verkligen gilla det!

Runt 5pm så började vi att bila till hotellet i Flagstaff där vi bodde över natten. Vi tog det lugnt ett tag bara sedan åkte vi till Downtown Flagstaff och åt mat på en super god resturang! bra service och god mat. Var hemma igen runt 9pm, tror att alla somnade ganska omgående haha, tröttafamiljen.

Idag är det söndag! var meningen att vi skulle vara i Grand Canyon hela dagen idag med men i och med att vi var där så länge igår så känner vi oss ganska nöjda. Tror vi ska börja bila tillbaka till Phoenix om ett tag. Ska ta med mig dom på en stor outlet mall istället så dom får shoppa lite. Jag behöver lämna in mina nuvarande nike sprinskor sen så tänkte jag köpa ett par till på samma gång.

Vi får se hur vi gör idag! vi alla är lediga så jag tänker inte fundera så mycket på det :).
Måste dock packa när jag kommer hem idag, min resväska står fortfarande tom hemma och imorgon så flyger vi till San Francisco. San Francisco är bara början av våran resa!! förhoppningsvis får man se mycket den här veckan! är super taggad.

Family!

Hejhopp! ska försöka återberätta dom senaste dagarna, har inte haft tid att blogga.

Onsdag så gjorde jag inget speciellt, jag tränade som vanligt under dagen, passade även på att fika och shoppa lite med en kompis. Jobbade till runt 8pm sedan efter jobbet åkte jag till gymmet igen, mötte sedan upp Andrew för middag.

Torsdag, jobbade jag 2 timmar under morgonen, på vägen hem från Evs skola så stannade jag till och tränade i 2 timmar. Körde kondition och benpass. Direkt från gymmet till biltvätten och fick min bil handtvättad, dom gjorde ett otroligt dåligt jobb. trist. Direkt från biltvätten åkte jag till flygplatsen och hämtade upp mamma och Lasse!!! går inte att förklara känslan när jag såg dom på flygplatsen, kändes som jag drömde. Jag och mamma grinade en skvätt som vanligt haha, kunde inte låta bli. Vi åkte ganska direkt från flygplatsen till ett sushi ställe bredvid mig och åt lunch, jag åt som vanligt alldeles för mycket. Fick i mig 20 bitar haha, mådde ganska dåligt efteråt.

Mer under torsdagen så hämtade vi upp Ev från skolan 3pm, han var lite blyg i början men annars glad att se mamma och Lasse. Han visste ju om att dom hade svenskt godis med sig så det går ju alltid hem haha. Efter hans skola så åkte vi till en lekpark och lekte lite, åkte sedan hem. Mamma och Lasse kommer jätte bra överrens med min värdmamma och värdpappa så det känns jätte kul!! Vi avslutade kvällen med en mysig middag på Pita Jungle! Efter middagen så åkte jag iväg till Andrew en sväng.

Fredagen så jobbade jag 1 timme under morgonen! Efter vi släppt av Ev på skolan så åkte vi direkt till till ett Hiking ställe som ligger ganska nära mig. Squaw Peak heter det om jag inte minns helt fel, mamma och Lasses första hikingtur, dom tyckte jättemycket om det! det trodde jag dom skulle göra med. Aktiva som dom är ;). Efter hikningen åkte vi hem och åt super god lunch, en massa frukt och kyckling. Hämtade upp Ev 1pm vi stannade till efter hans skola och köpte frozen yogurt sedan åkte vi vidare till Phoenix Country club för solning och bad. Vi hade nog upp till +36 grader i fredags så det var skönt. Under kvällen så åt jag, mamma och Lasse middag med min värdfamilj på klubben igen. Dom hade buffeé, pastakväll super gott! Min värdmammas syster var även på besök. Var en mysig kväll.

Känns helt otroligt att ha mamma och Lasse här, så himla mysigt att dom få se hur jag bor och jobbar. Önskar resten av min familj var här med dock <3. Men jag träffar ju er resterande inom några månader.

Jag skriver om lördagen i ett eget inlägg, annars blir det för mycket.

PS. TACK för kuvertet farmor&farfar <3 Saknar er

Weekend <3

Dålig uppdaterung över helgen som vanligt. Ber om ursäkt.

Fredags så jobbade jag bara mellan 9:30-1:30pm, kort och skön dag. Jag och Ev spenderade helaq dagen på barnmuseumet som ligger här i Downtown phx. Efter jobbet så åkte jag iväg till gymmet och tränade, vi tränade abs om jag inte minns fel. Åkte hem efter träningen, duschade och så sedan runt 8pm så hämtade Andrew upp mig, vi åkte och köpte mat sedan hem till han och kollade på film bara. Skön och lugn kväll!

Lördag morgon så skulle han upp tidigt och jobba...han höll i boot camp klasser runt 9am sedan hade han kunder fram till 12pm. Jag mötte upp honom när han slutat jobba. Vi körde benpass? kommer faktiakt inte ihåg vad vi tränade för något haha. Vi åkte iaf direkt från gymmet sedan till en outlet mall och köpte oss lite nya träningsgrejer. Jag fick med mig en träningsväska, träningsbyxor, blender flaska samt pre-preformance powder. Från outlet stället åkte vi direkt till en sushiresturang vid mig och åt lunch, suuuper gott!

Lördag kväll så gjorde vi inget speciellt, vi myste hemma bara sedan åkte vi iväg på bio under kvällen och såg The Host, helt ok! jag var inte speciellt imponerad av den filmen. Höll mig vaken iaf! måte få lite beröm för det.

Söndag var det ju påsk! jag var faktiskt i kyrkan haha.. Andrew, hans mamma och en annan personlig tränare skulle dit så jag följde med som sällskap. Lika bra att jag inte yttrar mig något om det, vet inte ritkigt vad jag ska säga. Ser inte riktigt poängen i det hela men men.. allt jag kunde tänka på inne i kyrkan var vad jag skulle äta när jag kom ut där ifrån. Fick ett märkligt sug på äggmacka haha..

Andrew hade sin dotter i söndags så vi 3 åkte iväg på en resturang efter kyrkan och åt lunch. Hem sedan för att busa massa och kolla på tv. Vi avslutade kvällen med kinamat. myisg och avslappnad helg!

Igår var det måndag, skönt på ett sett att komma tillbaka till vardagen efter både springbreak och helg. Ev började skolan igen som vanligt igår, han verkar tycka att det var kul. Han hade saknat alla hans kompisar. Jag jobbade 1 timme under morgonen sedan resterande av dagen så tränade jag och Andrew benpass. Gick super! Hämtade upp Ev 3om som vanligt. Vi åkte direkt hem och lekte ute på gården samt spelade legospel.
Efter middagen så åkte jag iväg till gymmet igen haha.. skäms på mig. Körde dock bara 1 timmes cardio!! inge vikter. Sällan jag är på gymmet 2ggr dagligren så det är ok. Var ju inte på gymmet alls i söndags.

Tisdag idag! jobbade 2 timmar under morgonen sedan låg jag ute och läste i ett tag innan jag åkte iväg till gymmet. Vi körde biceps och bröst idag....tråkigt. Körde även en massa cardio! brände 750 kalorier, kändes skönt. Efter gymmet så åkte jag och Andrew iväg och käkade lunch sedan runt 4pm hämtade jag upp Ev från skolan. Vi har lekt och kollat film nu under kvällen, jag  ska lägga honom strax. Hans föräldrar har date night ikväll så jag jobbar itll 10:45pm.

Igår så kom mamma och Lasse fram till Los Angeles!! känns overkligt att dom är här i USA. Dom bor just nu i Santa Monica tills torsdag morgon då dom kommer hit till mig i Phoenix. Santa monica ska vara bland det finaste stället i LA så jag kan tänka mig att dom har det bra. 1 1/2 dygn kvar sedan är dom här!! längtar.

Tack för kommentren mormor! saknar er alla där hemma. Hoppas Anders och Jennys bröllop var fint. Hälsa morfar och alla i skåne från mig :)

• Tillbaka till startsidan

• Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.