Tiburon, CA - Carmel, CA

idag är det onsdag! dagarna går snabbt, nästan lite för snabbt. 
Imorse så klev vi upp runt 8am, gick och åt frukost sedan åkte vi iväg och hämtade upp våran hyrbil runt 10am. Åkte sedan tillbaka till hotellet för att packa in alla väskor i bilen samt checka ut. Vi började med att köra över Golden bridge, tufft!! galet stor bro. 
 
Nästa stopp vart Tiburon, där jobbade mamma som au pair för 30 år sedan! första gången idag som hon är tillbaka där. Tiburon är ett av dom finaste ställena jag sett, helt otroligt fint där. Vi stannade till för en fika ute i solen på en uteservering, tog sedan en promenad för att försöka hitta huset där mamma bodde och jobbade i, hittade det dock inte vilket var lite trist, men det var kul för mamma att få gå på gatorna där igen och känna igen sig efter så många år. Avslutade med en pizza picnic vid havet på en gräsmatta, mysigt.
 
Vi började köra mot Carmel, CA runt 2pm? om jag inte minns fel. Vi stannade till mellan San Francisco och Carmel flera gånger för att kolla på solnedgången och havet, vi stannade till i bl.a. Monterey och Santa Cruz, båda väldigt fina och mysiga ställen!. Solnedgången i Monterey var jätte fin!
Vi kom fram till hotellet i Carmel runt strax efter 7pm, vi checkade bara in snabbt sedan tog vi bilen till en restaurang som ligger i närheten av hotellet och åt super god mat! lätt godaste maten under resan, mumsigt. 
 
Nu är vi tillbaka på hotellet, vi har bokat hotell och sånt för dom sista dagarna, skönt att ha det klart. Imorgon kör vi ner mot Long beach och sover där över natten. Vi kommer att stanna till på en massa ställen dock mellan Carmel och Long beach, LA så det kommer ta hela dagen. Ska vara väldigt mycket fint att se mellan dom ställena. 
 
Nu ska jag sova, är så trött så jag har svårt att hålla ögonen öppna.
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona