Food Factor # Day 17

 
 
Jag kan tyvärr meddela att jag börjat gått upp lite i vikt igen, väger fortfarande mindre än jag gjorde vid starten av dieten men min vikt går lite åt fel håll just nu haha. Pratade med Rikard förut, samt en till personlig tränare på LA Fitness. Tydligen så tränar jag alldeles för mycket för att gå ner i vikt, bygger upp musklet i vikt nu istället. På Food Factor så står det att man får träna max 3 gånger i veckan när man gör den dieten jag gör om man bara vill gå ner i vikt, hade helt missat det haha. Just nu tränar jag 2tim om dagen minst 5 gånger i veckan. Finns inte en chans att jag bara tänker träna 3 gånger i veckan, vad ska jag då göra alla dom andra dagarna?? i värsta fall får jag börja simma varannan dag istället för styrka/konditions träning. Aja vi får väl se hur det går! just nu så känner jag inte att jag behöver gå ner nå mer i vikt, ser redan en stor skillnad på min kropp. Mitt mål var egentligen att forma kroppen på ett nytt sett med hjälp av muskler och träning, samt gå ner typ 1-2 kilo i början. 1-2 kilo kan jag säga på en gång att jag redan gått ner under dom här 17 dagarna, så jag tror att jag kommer köra på med träningen som vanligt, inte tänka så över mycket på vikten utan fortsätta som jag gjort nu tills dieten är slut.
 
Dagens frukost: 3äggmuffins, keso + kanel + kopp te.
Dagens lunch: Currykyckling, blomkålsmos, grön sallad, gurka och avocado.
Dagens lilla lunch: Grön sallad, tomat, gurka och morot.
Dagens middag: vitlök,citron och persiljmarinerade prok chops, linser, grön sallad, avocado, gruka och morot.
Måste säga att dagens middag var otroligt god! och sättet jag kokade linserna på var väldigt gott med. Linser är godare än man tror! 
 
Dagens träning: 30 min styrka samt 1 tim kondition. Körde ganska lugnt på gymmet idag med, känner mig ganska så mör i hela kroppen haha. Körde mest mage och kondition idag, tror jag ska köra rumpa/lår i morgon istället, sedan avsluta fredagen med armar...vi får la se.
 
Lite roligt att jag alltid har mer att skriva om på food factor inläggen haha, måste alltid sitta och pressa fram något att skriva på dom andra inläggen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona