Food Factor # Day 16 - halfway there

 
Nu har halva tiden av dieten gått! tiden går väldigt snabbt. Känns på ett sett som att det blir enklare och enklare i och med att från början så hade jag ingen aning och vad jag fick äta, kunde äta, vad jag kunde mixa tillsammans, jag hade inga ideér, inga recept. Nu har jag allt det där! Jag har hur mycket nya recept som helst, och det är ju ganska tydligt att du kan äta gott även om det är nyttigt! Klart man saknar många olika saker man brukade äta, men man överlever. Den här dieten är ju inte för alltid. Jag måste nog säga att jag saknar mest en "riktig frukost" så som macka med ost, samt yoghurt med flingor!! mums. Sen saknar jag frukten otroligt mycket, det är nästan svårast. Speciellt här borta där frukten finns överrallt och är så otroligt fräsch och god! Jag kan inte påstå att jag någonsin har haft speciellt dåliga matvanor? inte vad jag kan komma på. Innan jag började med dieten så åt jag inte riktigt pasta,ris,bröd,godis,chips och sånna saker alls, kanske det som gör det hela enklare. Nu är det bara 4 dagar kvar tills lördag! då blir det att unna sig gott igen :) veckorna går bra snabbt ändå.
 
Dagens frukost: 3st äggmuffins, keso + kanel samt en kopp te
Lunch: Hemgjorda köttbullar i tomatsås, blomkålsmos, gröna bönor, ärtor, grönsallad, avocado och rödlök! 
Liten lunch: Gröna bönor, ärtor, kyckling, broccoli och paprika.
Middag: Scampi räkor frästa i vitlök,gullök och citronjuice, med grönsallad,avocado och rödlök.
 
Dagens träning: vikter-ben och rumpa samt konditionsträning. Dagens pass gick himlans bra, fick mycket hjälp av lite nya kompisar på gymmet med haha. Vissa övningar är nämligen svåra att göra själv. Jag känner att jag längtar tills imorgon så jag får gå till LAF och träna igen haha, det kan ju inte vara normalt? är man motiverad så är man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona