Food Factor # Day 11

 
Idag känner jag mig bra mycket mer motiverad ang dieten! kul hur snabbt det kan vända beroende på vad du äter haha. Idag har jag letat runt efter tips och recept på mat för dieten, hittade en hel del! Insåg också att jag får använda mig av kokosfett samt kokosmjölk ( i väldigt små mängder  ) men det räcker, gör en himla skillnad! Vet inte om jag har nämnt vad dieten kallas för den kallas för stenåldersdieten ( Paleo ) haha, just so u guys know.
 
Dagens frukost: Omelett, keso + kanel och 1 kopp te
Dagens lunch: ( TIPSJag hade lite rester så som ärtor, broccoli, bönor, biffar och kyckling. Visste inte vad jag skulle göra med det, kände samtdigt att jag är ganska less på broccolin och ärtornas smak. Körde en "pyttepanna" variant. Slängde ner allt tillsammans i en stekpanna, använde mig av soya och lite kryddor och vips så vart det en helt annan maträtt, med lite asiatiskt stuk. super gott!! Sån pytt kan du nog göra med det mesta, himla enkelt. Åt pytten med lite broccolisoppa på sidan om.
Dagens middag: Chili con carne, avocado, tomat och paprika.
 
Jag provade även att göra äggmuffins idag ( recept från food factor ). Tyckte själv att det lät lite skumt när jag läste receptet men det var otroligt gott!! riktigt enkelt att göra också. I dom här muffinsarna så är det ägg, tomat, paprika, rödlök och SOP. Längtar tills frukosten i morgon haha.
 
Dagens träning: 1 timmes yoga samt 30 minuters Step Circult. Jag hade så himla ont i hela kroppen när jag vaknade så jag kunde knappt ta mig ur sängen. Så jag valde att ta det lugnt idag, kroppen mådde redan mycket bättre efter yogan och jacuzzin! Nu kommer jag vara pigg och motiverad till att köra hårt i morgonbitti istället!
 
BTW! Jag har fått reda på att det är en del som kör Food Factor som har börjat läsa bloggen, OM ni vill så kan jag börja skriva ut tips på mat man kan göra frukost/lunch/middag och skriva ner recepten här på bloggen så ni får lite ideér. Men det kommer vara ett litet projekt att göra det så om ni är intresserade så kan ni ju höra av er om det, hör tillräckligt många av sig om det så börjar jag göra det. Annars kan ni bara kommentera eller maila mig om ni har frågor kring någon maträtt eller vill ha ideér. 
 
PS ( farmor om du läser det här, kan inte du maila mig ditt recept på grönkålssoppan?? Annars kanske pappa har lust att höra med henne? :) ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona