San Diego here I come!

 
Hej hej hallå!
 
Idag är det fredag, gött! värmen börjar sakta komma tillbaka också, vi ska få +24 grader nu dom närmaste dagarna. Senaste dagarna har det varit super kallt!! vilket kan vara jobbigt om det varmaste du äger är en tjocktröja. 
 
Igår under dagen så tog jag med mig Paulina och hikeade upp till Echo Canyons top. Hon hade aldrig hikeat/klättrat förut så jag tog med henne så hon fick prova! väldigt duktig måste jag säga, tror vi klättrade upp på 1 timme, och det var första gången för henne med så det var grymt. När vi kommit ner från toppen igen så satte vi oss en timme i solen och pratade och solade, mysigt värre. Hämtade upp Ev från skolan 3pm. Vi åkte hem och lekte, spelade baseball, ritade, kollade på film och myste. Mina värdföräldrar hade date night igår så jag och Ev var ensamma. Kvällen gick jätte bra! Han somnade som en stock efter sitt bad runt 8pm. Värdföräldrarna skulle egentligen inte komma hem förrän 10:30pm, men kom istället hem 8:30pm så jag åkte iväg till Paulinas farvälmiddag haha, det lät deprimerande men det var mysigt. Vi var ett gäng tjejer som åt och surrade på! Kul att jag hann vara med på det. Jag kom hem runt midnatt och tvärslocknade omgående.
 
Idag så jobbade jag bara en timme under morgonen innan Ev´s skola, håller på och packar och grejar nu inför min San Diego resa. Mitt flyg här ifrån Phoenix går 3:3pm. Jag ska mata hunden nu sedan åka iväg och köpa en ny kamera. 
 
(Varning för långt klagomåls inlägg)
Jag beställde en Canon Powershot G12 från Amazon typ 3 dagar innan julafton. Idag har det gått nästan en månad och jag sitter fortfarande utan min kamera?. 4 dagar efter jag beställde kameran så får jag ett paket hem från Amazon, där i ligger det en Canon Powershot G15, dom har alltså skickat mig fel kamera. Jävligt irriterande med tanke på att jag planerade på att ha kameran till nyår. Det var en massa strul från deras sida med att skicka tillbaka kameran. Mailen dom skickade till mig kom inte fram, Vi ringde flera gånger och försökte lösa allt. Bokade tid med Fedex (postbilen) via Amazon att dom skulle komma till huset och hämta upp kameran och ta tillbaka till företaget. Var inne ett helt dygn och väntade på bilen som aldrig kom, när jag sedan ringde dom så hade dom "glömt" att bokat en bil till oss. Det fanns alltså inte nerskrivet någonstans. Efter många om och men får jag hem en retursedel så jag åker till Fedex för att posta iväg kameran till företaget igen. När jag väl kommer dit så måste jag även betala några dollar för en ny kartong pga returen skulle ske via bil och inte via flygplan. Det var ganska irriterande eftersom att det är DOM som gjorde fel från början och skickade mig fel kamera, sedan har dom strulat till det hela tiden efter ocskå, så jag känner egentligen inte att jag borde betala ett skit. Men jag orkade inte diskutera det pga att jag ville ha min kamera! så jag betalade för en ny låda och skickade tillbaka den felande kameran. Det här var typ Januari 3, Under nästan 2 veckors tid har jag gått runt och väntat på min rätta kamera ska komma ner i brevlådan, men inget hände. Min värdmamma ringde dom och frågade vart kameran var, då säger dom : Vi har inte den kameran längre. NEHE? men hur fan kunde jag beställa den som dom? jag har alltså gått runt i 1 månads tid och väntat på en kamera som dom inte ens har. Och istället för att ringa upp mig och be om ursäkt och förklara hur det ligger till så låter dom idioterna mig vänta i 1 månad istället. Fan vad irriterad jag blir. Nu är allt över, jag har fått mina pengar tillbaka. Dock har jag fortfarande ingen kamera? och efter som det är 2013 nu så ser det inte ut som att dom säljer den kameran längre. Jag åker till San Diego om typ 4 timmar och hade räknat med att min nya kamera skulle följa med på den resan. Nu måste jag stress köpa en ny kamera att ha med mig istället. Jag och min värdmamma ska skriva om det här och klaga, hon är jätte irriterad haha. Jag är dock glad att jag har en sån grym värdmamma som ställer upp och hjälper mig med allt! det är tacksamt.  Aja, nu ska jag sluta klaga, jag tänker inte låta det förstöra min dag. 
 
Nu ska jag åka iväg och leta efter en ny kamera som jag ska ha med mig till SD, jag kommer att ha Wifi på hotellet så jag kommer nog kunna uppdatera under resan. 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona