Phoenix Zoo

 
Igår så tog jag med mig Ev och Romanie ( en ny au pair från Schweiz) till Zoot som ligger här i Phoenix. Hade själv aldrig varit där så det var roligt. Vi gick omkring och kollade på djuren i nästan 5 timmar, åt lunch och tillslut så somnade Ev i vagnen. Det var nästan + 30 grader igår så det var skönt att vara utomhus och bara promenera omkring. Fanns många fina djur där, tråkigt bara att dom flesta låg borta i skuggan, vilket ibland var för långt ifrån för att kunna se djuren. Men tack vare att jag har en super bra ny kamera så kunde jag zooma in och få vissa av djuren på bild ändå. 
 
Vi var hemma runt 4pm, då gick jag och Ev ut och spelade fotboll. Vi var helt leriga när vi kom in haha, Ev tyckte den delen var roligast. Runt 7pm så åkte jag iväg och fikade på Starbucks med Peggy och Johanna. Vi satt nästan kvar till 10pm och pratade en massa. Planerade även lite saker inför helgen, ska bli skoj! När jag kom hem strax efter 10pm så började jag packa ur min resväska, var nog vaken till runt 1am igår så jag var ganska seg när klockan ringde nu 6am imorse. 
 
Hjälpte Ev med frukost/lunchlåda och klä på sig imorse, sedan när han och hans mamma åkte iväg runt 7:30am så gick jag och la mig och sov till 9:30am, nu är jag ännu tröttare haha. Jag kan ju sova ända till 2:30pm om jag vill men jag får typ dåligt samvete när jag sover under dagarna. Så nu sitter jag istället och äter frukost och ska snart byta om för att träna lite styrka och så. Kör jag en timmes pass idag så är jag nöjd. Gottade mig ganska rejält i San Diego så känner att jag måste komma igång nu igen efter 4 dagars upphåll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona