Back from San Diego

 
Im baaaaack!...tanned and more tired then ever haha. 
 
Blev visst ingen uppdatering i San Diego, hade inte riktigt tid. Är man bara där över en helg så prioterar man andra saker innan haha. Jag har haft en grymt helg iallafall!
 
Flyget dit tog typ 50 minuter, hur snabbt som helst. Tog en taxi direkt från Flygplatsen till hotellet som bara låg ca 6 minuter ifrån varann. Jag landade i San Diego 3:40pm, Runt 6pm så kom Enrica till hotellet. Enrica är en tjej från Italien som jag lärde känna i New York, super härlig! Vi snackade lite och bytte om, sedan tog vi en taxi in till Gaslamp District, Satte oss på ett Mexicanskt ställe och åt god mat och drack gott vin!. Blev ganska lugnt, vi var båda tråkigt trötta haha, Vi gick förbi Hardrock Café och tog en drink där med sedan runt 11pm så åkte vi tillbaka till hotellet. Enrica var trött och ville sova så jag åkte iväg och träffade en annan kompis en sväng, blev ganska sent så var hyffsat trött när Enrica vaknade 8am hahah, men men.
 
Lördagen så var vi som sagt på fötter tidigt! Började med en frukost på Starbucks uteservering, super skönt. Vi har verkligen haft tur med vädret den här helgen, skönt att sommaren börjar komma igen!
Efter frukost så tog vi en promenad till ett ställe som heter Little Italy, där har dom en marknad varje lördag morgon, jätte mysigt ställe! Där sålde dom allt från kläder, viner, mat till frukt. Vi gick runt där ett tag innan vi senare tog en promenad ner till piren. Från piren så tog vi en färga över till Coronado Beach, tog ca 15 minuter bara. Där var vi och kollade på staden, myste på stranden och åt god lunch, Coronado är ett galet fint ställe!. Vi Missade färgan hem 2 gånger haha, så vi var inte hemma i downtown förrän runt 4pm. När vi kom hem så var Enrica tvungen att dra, hon skulle åka till San Francisco under söndags morgonen så hon behövde åka hemåt och packa. Trist men inga sura miner för det! Jag la mig vid polen ett tag och läste och drack ett glas vin. 
 
Kl 6pm så åkte jag in mot downtown och mötte upp en annan kompis, vi vandrade omkring lite inne i stan och kollade. Slutade med att vi satte oss på en resturang/bar? och åt god mat och drack gott! Super trevligt. Satt där ganska länge innan vi drog vidare hemåt. Kvällen blev inte så jätte sen vilket är skönt, men vaknade runt 8am söndag morgon med så det var lite segt haha. Söndagen så låg vi och glassade vid poolen hela dagen, hur skönt som helst! Min kompis bodde på ett fint hotell i downtown och det hotellet hade poolområde och bar uppe på hotelltaket, galet nice. Vi låg där till runt 2pm sedan gick vi till en mexikansk resturang och åt lunch. Resten av dagen så låg vi vid poolen bara, slappade lite innan mitt flyg till Phoenix. Jag var hemma igår kväll runt 11pm. Trött som ett hus! Somnade inom 5 minuter. Känns ganska skönt att vara hemma, även jag bara var borta en helg så saknade jag vissa här hemma i Phoenix haha. Men jag skulle inte sagt nej till att stanna några dagar till i San Diego heller ;).
 
San Diego är ett otroligt fint ställe! längtar redan till nästa gång jag ska åka. Tror dock inte jag kommer bo i Gaslamp District då, kommer nog bo bort mot Pacific beach, har hört väldigt bra om det stället. 
Vi tog super mycket bilder så bilderna kommer nog komma i omgångar.
 
Idag måndag så började jag jobba 6:30am som vanligt. Jag och Ev håller på att leka med massa med lego. Han är ledig från skolan idag så vi ska busa heeeela dagen! Yey. Vi ska nog iväg mot Zoot senare, har inte varit där så det ska bli nice! Vi ska få + 27 grader hela veckan så vi ska försöka att leka en massa utomhus!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona