Arizona Driver License

Haloj!
 
 
Igår var jag och Ev bara hemma hela dagen, myste framför film och tog det lugnt. Han kände sig piggare i morse så det hjälpte nog för honom att vara hemma från skolan lite. Jag gjorde köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt till middag igår! värdmamman och Ev tyckte väldigt mycket om det, roligt! :). Jag uppskattade den svenska maten mest tror jag. Åt alldeles för mycket. 
 
Idag så jobbade jag först mellan 6:30-8:70. Skjutsade Ev till skolan, sedan åkte jag och mötte upp Peggy för en kaffe på Cooper Star. Efetr det så åkte jag och spärrade mitt bankkort, tankade bilen sedan åkte jag ut mot Scottsdale för att ta mitt teoritest/körtest till körkortet. FICK GODKÄNT PÅ BÅDA!!!!! Fan vad bra det känns, nu ska jag aldrig mer öppna en teoribok igen. fotot på körkortet var dock så jäkla fult så jag svimmade nästan när jag såg det. Det där lär jag ju aldrig komma in på krogen med..hahha skoja. Men helt seriöst så är det nog den värsta bilden jag sett på mig. men men... jag har åtminstonde ett giltitgt körkort här! Nu slipper jag gå runt med mitt pass varje dag i plånboken.. jobbigt värre om jag skulle tappa det. Kan passa på att berätta att mitt körkort här kostade hela $10!.. dvs typ 70 svenska kronor haha. helt galet billigt, tuggummi är fan dyrare.
 
Till middag idag gjorde jag kyckling enchiladas med guacamole, salsa och cheddarost. MUMS! svårt att hålla figuren när man älskar ost och allt som är onyttigt haha. Nu slutar jag om 15 min, då ska jag iväg och träffa upp några kompisar. 
 
BTW! En Svensk au pair flyttat hit till Phoenix i fredags!! och hon bor bara 17 min från mig. gryyyymt :))
 
xoxo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona