A lot have happened since november 5...

 
Det känns helt galet att jag har varit i USA i 80 dagar redan! Tiden springer verkligen förbi. Jag kommer ihåg innan jag åkte när jag läste au pairers bloggar och dom skrev " - Tiden kommer gå så himla snabbt, du kommer nästan känna dig stressad." Yeah right tänkte jag, jag hade känslan innan jag kom hit att 13 månader skulle gå jätte segt, att jag skulle få hemlängtan och sånt. Men nu efter 80 dagar så förstår jag verkligen vad dom menade. Det känns overkligt att jag redan varit här så länge. Otroligt mycket har hänt mig under 80 dagar, både tråkiga saker och roliga saker. Man har varit med om otroligt mycket och känner sig mer självständig, jag känner mig mycket starkare och säkrare i mig själv än innan jag lämnade Sverige. Jag tror det är en väldigt bra erfarenhet att åka iväg och göra en sån här sak när man är i den här åldern, man växer väldigt mycket som person. 
 
Jag kommer ihåg innan jag lämnade Sverige, allt kändes så overkligt. Jag tror inte jag insåg att jag skulle åka förrän samma morgon som mitt plan skulle åka mot New York. Natten intill min avresa så vaknade jag och hade panik, tänkte för mig själv : Vad fan håller jag på med?? det här kommer aldrig sluta bra haha. Tanken av att bara släppa allt i Sverige för att flytta till USA helt själv utan vänner eller familj kändes svårt. Men så fort jag kom till New York och träffade alla sköna au pairer så kändes allt mycket bättre, man kommer in i det ganska snabbt. Man är omkring så många personer som är i samma situation, man är inte riktigt ensam. Jag har inte haft någon hemlängtan alls än så länge, Just nu känner jag mer nästan lite mer panik över att jag vet att jag måste åka hem inom 2 år haha. Jag är glad att jag gjorde det här valet! Så länge man har viljan så kan man göra precis vad man vill, man måste bara våga ta lite risker. 
 
Under 80 dagar så har jag hunnit besökt 5 olika ställen i USA: New York, Chicago, Phoenix, San Diego-CA, Riverside-CA. Är roligt att få se så många nya platser och man lär verkligen känna folk överallt. Folk här är så sociala, ibland för sociala haha. Men det är kul att träffa på så mycket folk, Idag så känner jag nästan någon i varje stad i USA tack vare skolan i New york. Har träffat nya människor från hela världen, super kul! Vissa skumma människor och vissa sköna människor haha. Alla är vi olika.
 
Idag är det även bara 67 dagar kvar till mamma och Lasse kommer på besök! tiden kommer gå fort fram tills dess. Ska bli skönt att få träffa lite familj. Jag har mycket resor planerat innan det så jag vet om att det kommer vara 1 april väldigt snart!
 

Kommentarer
Postat av: pappa

är du glad då är pappa glad puss puss

Svar: Jag är glad! :)
sannaaupair.blogg.se

2013-01-25 @ 14:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona