Mexikansk bönröra

 
Vill tipsa om ett grymt recept på svartabönor! mexikanskt recept. De kanske inte ser så glamoröst ut men det är galet gott! 
 
Jag har tyvärr bara måtten på engelska :  (enkelt att översätta till svenska mått via google)
1 talblespoon olive oil
4-5 garlic cloves, finely chopped
1 large jalapeno chili, seeded, chopped
1/2 teaspoon (generous) ground cumin
2 15-ounce cans black beans, rinsed, drained
1 14 1/2-ounce can low-salt chicken broth
Fresh lime juice
Chopped fresh cliantro
 
Börja med att fräst vitlök, chilin och kummin i olja i 30 sekunder ( använd traktörpanna eller en stekpanna med höga kanter). Tillsätt sedan bönorna och kycklingfonden, låt koka i 5 minuter under rörning. mosa sedan bönorna med en potatismosare i pannan försiktigt medans det fortsätter puttra. När alla bönorna är mosade så låt det koka yttligare 10 minuter tills det tjocknar, rör hela tiden. Krydda sedan med lime juice, salt och peppar. Toppa med Cliantro och servera!
 
(Den här bönröran är supergod att servera till enchiladas)
 
Nyttigt och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona