Food Factor # day 4

Fjärde dagen och jag lever fortfarande! piggare än någonsin. Enda som börjar bli lite tråkigt är kosten... börjar bli lite små less på att bara äta bönor/grönsaker som dom är. Börjar bli lite enformigt. Så jag försöker hitta en massa recept och grejer nu så jag kan göra något roligt av maten istället. Gjorde ju mexikanska bönröran som är så galet god! den skulle jag kunna äta varje dag. Hittade även på ett recept på biffar idag som också var gott men nyttigt. Måste hitta mer roligt än ägg att äta på morgonen..vet att jag får äta keso om jag vill men när jag kollar på innehållsförtäckningen på dom paketen så känns det så onyttigt haha. Kanske är keson här mer onyttig och innehåller mer socker? ingen aning, känner bara att jag vill inte sabba allt genom att äta vissa grejer onyttigare under dagarna. 
 
Kvällarna/nätterna är jobbigast just nu, även om jag äter middag kl.7pm så är jag redan hungrig igen runt 10pm. Kände av det mycket inatt, låg verkligen och försökte sova så jag skulle kunna få vakna och äta frukost haha. Men Dieten fungerar grymt annars, känner mig fräschare och har mer energi. Att äta så här nyttigt gör mig motiverad till att träna och leva sunt. 
 
Dagens mat idag blev :
Frukost : Spenatomelett, bönor och gruka + en kopp te.
Lunchhemmagjorda basilikabiffar med vitlöksfrästa grönsaker, sallad och mexikansk bönröra (GALET GOTT)
Liten lunch: Avocado,morötter,kyckling och gruka i en liten mängd.
Middag: frästa ärtor&haricoverts, sallad med teriyaki kyckling och rostade solrosfrön
 
+ 3 liter gurkvatten
 
Dagens träning : 1 timmes springning + 40 minuters styrketräning. Hade kramp i varje muskel efter dagens träningspass haha. Känner mig helt öm. HOPPAS på ingen träningsverk imorgon så jag kan köra samma pass i morgon igen. Idag är vi ännu en dag närmare lördag!!!! herregud vad jag längtar haha.
 
 

Kommentarer
Postat av: cecilia

hej!

jag lever väldigt hälsosamt och äter bara "rent". jag skulle vilja vara au pair nästa år men är rädd för maten.. är rädd att jag inte kommer få äta den maten jag vill utan kommer bli tvingad mcdonken och massa sånt.. hur funkar det för dig? köper du egen mat? :)

Svar: Hej!
Jag har svarat på din fråga i ett inlägg.
Hör gärna av dig om du har mer funderingar :)
sannaaupair.blogg.se

2013-02-22 @ 23:22:41
Postat av: annas

Hej,

Kan man hitta dina recept någonstans?
Ser jag rätt att du har en slowfood maskin på en av bilderna? Om, vad heter en sådan på engelska och hur funkar den? Tack!

2014-01-26 @ 03:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona