The rock


Igår så startade vi dagen med en super god frukost på en restaurang som låg bredvid vårt hotell. Efter frukosten så tog vi en promenad ner mot Fisherman´s Wharf. Där shoppade vi lite samt kollade efter en bil som vi skulle hyra till onsdag (idag). Kll. 2pm så gick våran båt över mot Alcatraz ön!! så galet häftigt, bland det grymmaste jag sett. Efter att man har sett Alcatraz serien blev allt ännu mer spännande. Det var riktigt mäktigt att se. Man gick omkring där inne med hörlurar och hade som en ljudbok som berättade om fängelset, fångarna och händelser som hänt i fängelset. Den sa även åt dig vart du skulle gå och så, var en bra guide! mycket folk på ön, vilket är ganska uppenbart. Tror dom flesta som besöker San Francisco villl se Alcatraz. 
 
Efter Alcatraz så åkte vi på en sightseeing buss som körde runt i 1 1/2 timme i San Francisco och berättade om en massa saker. Vi hade en väldigt flummig guide haha, svårt att ta han seriöst. Suuuuper gay, men härlig. Skrattade konstant åt sina egna skämt haha. Det bästa vi såg under den 1 1/2 timmen var Golden Brigde! riktigt mäktigt att se den på så nära håll. 
 
Efter sightseeingen så åt vi mat på en mexikansk restaurang, vi var alla 3 över hungriga så det var väldigt gott med mat. Vi kom hem till hotellet vid 9pm, vi hade alltså varit ute och vandrat sedan 10am haha, fötterna värkte skönt igår med. 
 
Jag lägger upp bilderna från Alcatraz i ett annat inlägg, vart så himla mycket bilder. 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona