Grand Canyon

 
I lördags morse så började vi att bila bort mot Grand Canyon, var en resa på ca 4 timmar, kanske lite mindre.  Resan dit gick väldigt fort, var en himla fin väg att köra! Otroligt många olika miljöer man passerade på bara 4 timmar haha. Såg till och med snö uppe på 2 berg, det trodde jag inte. Att det kan se så annorlunda ut i Arizona  bara några timmar iväg. Tufft att se! 
 
När vi kom dit så gick vi South rim, utsikten var helt obeskrivlig!! grymmaste jag har sett. Det var så mäktigt att se att blicken bara fastnade, det kändes verkligt. Omöjligt att man såg det man såg liksom, man blev helt uppslukad. Så himla tråkigt att det inte går att fånga på bild, bilderna är otroligt orättvisa. Mycket tuffare i verkligheten. Vi gick runt och kollade i nästan 5 timmar, man fick aldrig rikigt nog. Vi gick även in i det lilla museumet där man kunde läsa fakta om Grand Canyon. Vi hade en himla tur med vädret hela dagen med, över + 20. 
 
Jag rekommenderar ALLA till att åka till Grand Canyon, ett minne för livet! pappa och Peter skulle verkligen gilla det! 
 
Runt 5pm så började vi att bila till hotellet i Flagstaff där vi bodde över natten. Vi tog det lugnt ett tag bara sedan åkte vi till Downtown Flagstaff och åt mat på en super god resturang! bra service och god mat. Var hemma igen runt 9pm, tror att alla somnade ganska omgående haha, tröttafamiljen.
 
Idag är det söndag! var meningen att vi skulle vara i Grand Canyon hela dagen idag med men i och med att vi var där så länge igår så känner vi oss ganska nöjda. Tror vi ska börja bila tillbaka till Phoenix om ett tag. Ska ta med mig dom på en stor outlet mall istället så dom får shoppa lite. Jag behöver lämna in mina nuvarande nike sprinskor sen så tänkte jag köpa ett par till på samma gång.
 
Vi får se hur vi gör idag! vi alla är lediga så jag tänker inte fundera så mycket på det :).
Måste dock packa när jag kommer hem idag, min resväska står fortfarande tom hemma och imorgon så flyger vi till San Francisco. San Francisco är bara början av våran resa!! förhoppningsvis får man se mycket den här veckan! är super taggad. 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona