Att packa eller inte packa, det är frågan

 
Igår runt 18:00 åkte jag iväg och hämtade upp Ida och Milton från BB, gick super bra! var dock lagomt nervös när jag visste att Milton var i bilen. När vi väl var hemma hos Ida så åt vi god mat och pratade ett tag. Jag sov över där inatt så att Ida skulle få sova under natten. Så natten har jag tillbringat med Milton, vi har myst och kollat på film, dock inte sovit. När jag vaknade runt 09:00 i morse så var man hyffsat groggy. Milton är så otroligt fin! jag är helt besatt av han haha. Jag kan inte sluta fota och prata om honom....................moving on...
 
 
Annars har jag inte gjort så mycket idag, jag fick för mig att börja rensa kläder, skor och väskor. Sortera i soppåsar osv. En hög för sånt som ska slängas, en hög för sånt som ska läggas undan och slutligen en hög för det jag kanske vill ha med mig till USA. Resultatet av det blev tyvärr bara en jäkla massa högar som ligger ofärdiga överrallt haha. Jag var as peppad när jag drog fram allt, sedan slocknade intresset lite efter vägen. Jag har bara 8 dagar på mig att packa så jag borde väll sätta igång på riktigt snart...möjligtvis på söndag kanske. Det är så mycket att packa ner och rensa så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Just nu så är resväskan inför USA tillfälligt tom. Någon som har några bra packtips?, vad ska man ha med sig och inte ha med sig?. 
 
Nu tänkte jag släppa allt och lägga mig. Mysa ner framför tvn och tvärdecka.

Kommentarer
Postat av: Micii

Packa så LITE som möjligt. Bara de absoluta favoritkläderna (typ favoritjeansen, partyoutfiten du känner dig snyggast i, bästa bikinin osv), de VIKTIGASTE smink- och hårgrejerna och alla teknikprylar du behöver :)
Ett par böcker att läsa på planet och första dagarna när du behöver en break, presenter till familjen och alla viktiga papper.
Första dagarna på au pair-skolan går man ändå bara omkring i samma kläder, så tänk inte på dem dagarna. Och sen kommer du shoppa som fan, så du behöver verkligen inte mycket kläder. Glöm inte en mysig tröja till kalla kvällar, och ett par bra skor till att gå runt i stan med.

Det är mina bästa tips :)

Svar: Tack! grymma tips, nu blev det enklare att starta packningen haha <3
sannaaupair.blogg.se

2012-10-29 @ 17:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona