16 dagar kvar till avresa!

 
Nu är det inte många dagar kvar tills jag flyttar till USA, mycket kvar att fixa innan jag kan åka iväg men det mesta är gjort. Jag måste börja packa ihop mina grejer här hemma samt packa väskan inför resan. På måndag åker jag till Stockholm, tisdag morgon så har jag tid hos Amerikanska ambassaden, känner mig lite små nervös inför mötet haha, hört att dom kan vara ganska hårda. Men det kommer kännas galet bra efter visumet är klart, då är det bara att börja packa efter det. Idag fick jag även min älskade bil såld, så det känns bra. Visst det känns konstigt och tomt utan bilen men skönt att ha den såld innan jag flyttar.
 
Familjen jag ska bo hos verkar hur trevliga som helst,värdmamma (Michelle) och värdpappa (Jason). Pojken (Evan) jag ska ta hand om är underbar!, 3år och 8 månader gammal, så himla söt. Familjen jag kommer att bo hos bor i Phoenix, Arizona. Varmaste staden i USA haha. Det kan bli tufft med värmen, men man vänjer sig nog. Det är nära till Las Vegas, Mexico, San Diego och Kalifornien så det är nice, ska försöka resa så mycket jag kan där borta. Jag tror att jag kommer trivas bra. Jag har redan fått lite kontakt med andra Au Pairer i området, 2 från Tyskland och faktiskt 1 Svensk, fast svenska tjejen bor en bit bort från mig. Sedan åker jag ju med ett gäng Au Pairer redan från arlanda så det känns ganska tryggt.
 
Större grejer att fixa innan avresa:                          Att fixa inför mötet på ambassaden:
Tandläkarundersökning             [x]                               DS-160 Confirmation page                      [x]
Hälsoundersökning                   [x]                               DS-2019 & Sevis                                   [x]
Skicka in polisregisterutdrag      [x]                              Pass                                                     [x]
Skicka in körort/passkopior       [x]                               Kuvert m. skicka direkt service                [x]
Skicka in slutbetyg                   [x]                               Kvitto på visumkostnaden                       [x]
Skicka in kontrakt                    [x]                                Personbevis 120                                    [x]
Fixa nytt pass                          [x]                               Ta med framkallade foton till visumet        [x]
Sälja bilen                                [x]                               Proof of funds                                         [x]
Betala resa / försäkring              [x]                              Bekräftelse på min tidsbokning                [x]
Packa ihop mitt rum                  [  ]
Packa väskorna inför resan        [  ]  
Fixa visum                                [  ]
Internationellt körkort                 [  ]
 
Som ni ser så har jag ganska mycket fixat, men det är fortfarande lite grejer jag har kvar att göra. 
 
Ikväll ska jag ner på All-star och fira en tjejkompis som fyller år. Vi börjar med god mat, avslutar med lite dricka och dans haha, kommer nog bli trevligt. Man får passa på att träffa alla så mycket som möjligt nu, vem vet när man träffar alla igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona