Welcome to Chicago

2 dåliga bilder på mitt gästrum, bilderna är orättvisa. Rummet är mycket finare i verkligheten.
 
Resan till Chicago gick bra och snabbt, jag kollade på typ 4 avsnitt Criminal Minds sedan var vi framme. Väl i Chicago så hämtade vi upp en hyrbil sedan åkte vi till Värdpappans föräldrar, vi ska bo hos dom under veckan. J´s föräldrar bor i det sjukaste området, det är typ vallgravar och slott här i området. J´s föräldrars hus är galet stort, det är typ ett slott med portar och grejer. Det är så stort här inne att jag nästan behöver en karta för att hitta till köket. Jag förstår knappt varför man vill bo så här stort? måste ju vara jobbigt, snacka om träningsvärk man ska ha i benen efter en dag hemma i huset bara haha. Som jag förstod det så jobbar både J´s mamma och pappa som antikhandlare i Europa? något sånt. ALLT dom har hemma är antikt och antagligen överdrivet dyrt. 
 
När vi kom hit så vart det middag, kyckling med sparris! mumsigt. Efter middagen så lekte jag och Ev med lego, han hade fått någon stor lego polisbyggnad som jag hjälpte honom att bygga ihop. Jag är som vanligt as tråkig och trött, så jag har redan lagt mig i sängen. Ska slå igång Criminal Minds snart. Jag bor i ett gästrum på övervåningen, super mysigt.
 
Jag vet inte vad det är, men har känt mig jätte konstig hela dagen. Känt mig less, irriterad och på dåligt humör. Vet inte om jag sovit dåligt eller om det är något annat, jobbigt är det iaf. Jag har självklart inte visat värd familjen det humöret men jag kommer på mig själv hur jag sitter och diskuterar med mig själv i huvudet haha. Alla här är väldigt snälla, men jag känner mig helt ärligt lite obekväm. Allt är så nytt, alla människor är så nya. Jag vet ibland inte hur jag ska bete mig. Min värdfamilj vill att jag ska vara en "familjemedlem", vilket jag tycker är super bra! Men sen samtidigt så är jag ju faktiskt en som arbetar för dom. 
 
På tala om ingenting så har jag börjat fått besvär med mina visdomständer igen, dom har inte rört sig på länge så tandläkaren sa att det inte skulle vara någon fara. Just nu vet jag inte riktigt om dom rör på sig eller vad det är frågan om, men ont har jag. Jag tror inte jag kommer behöva dra dom under tiden jag är här, men om jag skulle behöva göra det så kostar det mig ca $2000 per visdomstand, dvs ca 14,000:- svenska kronor. Då är det fan billigare att åka hem till Sverige, gå till tandläkaren och sedan åka tillbaka till USA igen haha. Galen summa. Det är säkert ingen fara men jag kan inte låta bli att tänka på det.
 
Nu ska jag försöka lägga mig, jag är ledig i morgon men jag ska ändå upp tidigt för att följa med värd familjen på antingen zoo eller museum :). Godnatt från "Greveholm".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona