The children's museum

 
Dagen har varit väldigt lugn, jag har varit "ledig" hela dagen, men har ändå valt att vara med min värdfamilj. Vaknade 07:30am i Chicago tid, åt frukost sedan 9am så åkte vi in till Chicago och gick på barn museumet, det var ganska grymt faktiskt. Ev älskade det! Han är helt besatt av brandbilar, och på museumet så fanns det en hel brandbils avdelning. Vi var där till ca 1pm, sedan åkte vi till en telefonbutik och fixade ett amerikanskt nummer till mig. Så alla förstår det nu så har jag ett amerikanskt nummer, mitt svenska simkort är sönder klippt så det existerar inte längre. Ni kan kommentera inlägget om ni där hemma vill ha det. Anyway.. när vi väl kom ut från telefonbutiken så hade jag lyckats lura i min värdmamma att köpa en Iphone 5 haha. Aaaavis, jag ska köpa en väldigt snart jag med. Dom kostar bara $650 här, ca 4550:- svenska kronor! billigt värre.
 
Efter telefonbutiken så åkte vi iväg på en playdate med 2 andra små kiddos, as söta!
Vi var där i ca 1 1/2 timme sedan åkte vi vidare hem mot J´s föräldrar. Väl hemma så serverades det godmat med trevligt sällskap! J´s 2 systrar var och hälsade på, jätte trevliga. 
 
Klockan här är nu 9pm, jag har fakitskt redan krypit ner i sängen haha, tänkte att jag skulle hinna kolla ett avsnitt CM innan jag somnar. Nu kommer jag att jobba mån,tis,ons,tors,fred, sedan är jag ledig lördag och söndag. Lördag och söndag räknas som min lediga helg i november. Vi flyger hem till Phoenix på lördag men väldigt tidigt, så vi är i Phoenix redan 11am tror jag. 
 
Sovgott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona