Snöstorm

 
God eftermiddag! eller godnatt för er hemma i Sverige.
 
Dagen har ungefär sett ut som igår! Vi har haft skola i....13 timmar. Vi har gått igenom barn och säkerhet, jag har gjort en presentation om barn i 4års åldern som jag sedan var tvungen att stå upp och presentera för hela klassen. Inte nog med det så har jag även stått upp för 40 personer och sjungit "När trollmor har lagt sina 11 små troll", samt stått på scen framför 100 människor och dansat/sjungit "små grodorna" med ett gäng svenska tjejer. Jag har alltså scenskräck haha, men jag måste dock säga att min scenskräck har försvunnit lite efter dom här 2 dagarna. Man har inte bara stått på sen och pratat/sjungit, man har även pratat om allt på engelska. 
Idag på skolan så gick vi även igenom regler i USA osv, samt gått igenom våra flyg och så till värdfamiljerna.
 
Jag har inte ätit en enda pizzaslice idag!! Jag och Lina höll oss till dom tråkiga maträtterna. Lika bra att vänja kroppen vid nyttigt på en gång. Det har även kommit ett galet väder hit till New York idag! Helt sjuk snöstorm, det går inte ens att vara ute. Du kan i stort sett inte andas! Jag kommer från västernorrland och är mer än van vid snö/storm men det här är bland det sjukaste vädret jag varit med om. 
 
Förut när vi är på väg in i byggnaden som vi sover i så hör vi vakten skrika:
- WHO´S IN A BIKINI???
Det är alltså någon idiot som som springer runt på campus i 0 grader , i snön, i bikini! Jag trodde dom drev med mig ända tills jag såg henne själv. Dom flesta här på skolan har aldrig sett snö förut, så folk blir helt till sig.
 
Aja.. nu ska jag och Lina försöka hitta duschrummet sedan blir det sova.
(obs! bilderna är från igår, därför det inte är någon snö)
Hoppas ni sover gott!

Kommentarer
Postat av: pappa

va kul att du ser så glad ut,de verkar ju rullapå.hoppas att ni kan åka till manhatan de vore nog lite fränt. ha en bra resa imorgon hoppas landningen är spikrak. men applodera inte dom gör bara sitt jobb.inte fan är det non som appploderar för mig när jag byter wc-stol.de är bara turister som gör de.puss o kram älskar dig. pappa

Svar: Vi ska åka in till Manhattan nu! :) Nej jag lovar att inte applådera vid landningen haha. Älskar dig <3
sannaaupair.blogg.se

2012-11-08 @ 17:34:37
URL: http://sannaaupair.bloog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona