Sjukt barn.. (varning för känsligt inlägg)

 
Igår började jag dagen med att hjälpa Ev komma iväg till skolan, hans mamma skjutsade honom dit. Efter 1 timmes jobb så var jag ledig mellan 7:30am -2_30pm hah, jobbig arbetsdag. Under den tiden så åkte jag iväg och mötte upp Peggy och hennes lilla värd son. Vi tog en promenad bort till Copper Star Coffee. Satt där och pratade ett tag tills lillkillen började bli otålig, sedan tog vi en promenad hem till henne igen. Jag var hemma hos mig igen runt 11am. Då gjorde jag ordning en skål med frukt, tog på mig bikinin och la mig ute och solade i 3 timmar. Solen var suuper skön igår! har fortfarande nästan hela Snabba Cash 2 boken att läsa så jag använder den som min "solbok" nu haha. Så jag har något att göra när jag ligger ute. 
 
2:30 åkte jag iväg och hämtade upp Ev från hans skola, han låg och sov när jag kom dit så han vart ganska grinig när jag väckte honom. Hela bilresan hem var han knäppt tyst, sov fram och tillbaka. När vi väl kom hem så vägrade han kliva ur bilen. Försökte muta honom med allt möjligt haha, inget fungerade. Tänkte att han fortfarande var trött så kanske därför han var grinig. Fick till slut lyfta ut honom ur bilen och bära honom in. När vi kom in så gick han direkt och la sig i sängen. I vanliga fall brukar han springa till sitt lego eller något annat. Tänkte fortfarande att han bara var trött. Sedan säger han : - min mage gör ont, det känns konstigt. Så jag ber honom prova gå på toaletten och se om det är det. Efter det så kommer han tillbaka och lägger sig i sängen igen, reser sig upp och gör en konstig min och börjar tok grina. Utan förvarning så börjar han took spy i sängen. Jag flyger upp, flyfter honom hela vägen till toaletten. Under hela vägen till toaletten så spyr han konstant. Lill gubben grinar och är helt skräckslagen, han hade aldrig spytt förut så han visste inte vad som hände. Han var skräckslagen hah, minisen. Jag är överkänslig, försöker vara med honom på toaletten men jag kände att jag skulle också bli sjuk om jag var där inne med honom. Så jag var tvungen att stå utanför toaletten och skrika : - Det är okej! ingen fara, försök håll dig över toaletten bara! haha, mardröm. Efter det ställde jag honom i duschen medans jag var tvunegn att städa upp överallt. Ringde Ev´s föräldrar så dom fick komma hem. Han vart sjuk en gång till under eftermiddagen precis innan dom kom hem. Resten av kvällen så la jag honom i soffan så han fick kolla på Alvin and the chipmunks. Galet jobbig eftermiddag, jag har aldrig tagit hand om ett barn som är sjuk på det sättet. Svårt att veta vad man ska göra, men det gick bra. Jag slutade 7:30pm, skippade middagen och gick direkt och la mig . Apptiten var inte på topp.
 
Goda nyheten är idag att ingen annan här hemma vart sjuk, alla går runt och mår illa men jag tror mest det är psykiskt haha. Ev var inte mer sjuk under natten heller så jag tror han kommer må bättre idag. Klockan här är 7am, han sover fortfarande!! mirakel. Jag skulle egentligen börja jobba 6:30am men svårt att jobba när han sover. 
 
Idag jobbar jag bara till 11:30 sedan är jag ledig. Planen var att jag skulle iväg och möta Gerda vid Bultmore för lunch. Men deras städerskor skulle komma idag så hon var tvungen att vara hemma. Jag tror jag ska åka iväg och handla lite sedan kanske ligga ute lite i solen för ovanlighetens skull haha. Träna lite med.
 
Ska avrunda nu innan han vaknar, förbereda hans frukost.
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona