Såsigt värre

 
Idag har jag och Ev lekt heeela dagen!, min arbetsdag startade 8am, då åt vi frukost och gjorde oss redo. Runt 9:30am åkte vi mot ett barn museum, inte samma som i söndags. Jag och Ev var där och lekte, åt god lunch och busade hela dagen. Runt 4pm, åkte vi iväg till en stor lekpark och lekte lite till haha. Väl hemma efter 5pm, trött som en häst. Det är jobbigare att leka än vad man tror haha.
 
Vi beställde hem mat från en fransk resturang idag, jag beställde pasta med basilika och mozzarella! Helt ok, hade den gjorts hemma i Sverige hade den varit dubbelt så god. Jag är inte riktigt något fan av maten här, kanske blir bättre med tiden men just nu så är jag inte så förtjust. Allt mat kommer UTAN SÅS!!! jag dör, varför skulle man någonsin villa äta något utan sås? en torr kyckling med lite torrt ris, med lite torra grönsaker på sidan om, awesome. För mig så blir det mesta torrt utan sås. Hemma äter jag sås med kött, inte kött med sås. Portionerna här är gigantiska! tredubbla så stor som i Sverige. Här her dom ofta upp maten på ens tallrikt, vilket gör att jag egentligen oftast måste lämna mat?.. vilket jag inte vill göra, så isället äter jag upp all mat för att verka artig, samtidigt som jag känner hur matkoman börjar komma haha. 
 
Det första jag ska göra när jag kommer hem till Phoenix, är att åka och köpa grädde och grejer! Även om det inte är normalt här att ha sås till maten, så får vi ta och ändra på det. 
 
Peace out! -.-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona