Happy Thanksgiving!

(lite bilder från stan idag)
 
(lite dåliga bilder från uppdukningen idag, vågade inte fota allt för mycket. Som svensk drog jag redan för mycket uppmärksamhet till mig haha)
 
Idag har varit en bra dag! trots lite tråkigheter.
Dagen började 06:30am, jag klev upp gjorde i ordning mig och åkte sedan in till Chicago med 07:28am tåget. Var framme en timme senare, tog en taxi från tågstationen till Hotel Avenue där Ann-Britt (min moster) bodde.
Ann-Britt jobbar som flygvärdinna och flyger till Chicago ibland, den här gången hade vi sån tur att vi lyckades vara i Chicago samtidigt! Var sååå kul att se henne, skönt att träffa lite familj. 
 
Ann-Britt hade även med sig en kompis till Chicago. Så vi tre promenerade runt på gatorna inne i stan, såg massa fina byggnader och parker. Vi hade sån himla tur med vädert! Vi hade upp till + 14 grader under dagen. Vi kunde till och med sitta ute på en uteservering och fika på Starbucks! mysigt värre. Medans vi satt på Starbucks så passade vi på att ringa mamma på skype och prata med henne lite med. Vi vandrade omkring på gatorna i nästan 4 timmar innan det var dags för mig att åka tillbaka mot Forest Lake. Jag skulle ta 1:30 pm tåget, duktig som jag är så vill jag alltid vara i tid när jag ska med tåg etc. Är på tågstationen 1pm, inser då att tåget inte går förrän 2:30pm, jag har råkat kolla fel på tågschemat!! iiirriterande,får ringa min värdmamma och be om ursäkt att jag blir sen, sen sitta och vänta på tågstationen med nästan inget batter i telefonen i ca 1 1/2 timme. awesome.
 
Väl i Forest Lake så var matlagningen på full gång! Thanksgiving är väldigt stort här borta i USA, så vi skulle ha stor fest här hemma. Kl 5pm började det rulla in folk, vi blev ända upp till 50 personer! galet mycket nya människor haha. Alla var väldigt trevliga och sociala, lätta människor. Vi åt massvis med mat och drack gott, jag tror aldrig jag ätit så mycket mat förut! mår fortfarande illa. Gott men mättande. Runt 8pm så gick jag och Ev upp på mitt rum och kollade på Alvin and the chipmunks (hans nya favorit film). Myste på ett tag sedan runt 9pm så la jag honom. 
 
Efter Ev hade somnat så kom värdmamman in till mig och berättade hur tacksam hon och värdpappan var över att jag var hos dom och hjälpte till så mycket. Att dom är tacksam över att jag behandlar Ev så bra och att jag gör ett väldigt bra jobb. Det var otroligt kul att höra, blev helt rörd haha. Jag har inte riktigt fått någon feedback på allt innan så jag har inte riktigt vetat hur dom känt över allt. Speciellt när jag blev sen och sånt idag från stan. Det var dock inget hon såg som en stor grej, skönt att dom är enkla och ha att göra med. 
 
Så, vad tycker jag om thanksgiving?
Det har varit en super trevlig kväll, mycket god mat och nya människor. Jag har dock inte sett Thanksgiving som något speciellt, för mig så betyder ju inte riktigt thanksgiving något i och med att vi inte firar det hemma. Men jag är väldigt tacksam över att jag fått vara med och firat thanksgiving här i USA med underbara människor. Helt klart en toppendag!
 
Nu ska jag lägga mig och se CM, har sovmorgon ända till 08:30 i mogon!
Imorgon är sista dagen i Chicago, på lördag morgon så åker vi tillbaka till Phoenix.
Ska bli ganska skönt att komma hem till värmen igen, men Chicago har varit grymt! helt klart något man måste se.
 
Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona