Ändrade planer

 
 
Idag har jag mest varit hemma och förberett mig inför resan. Jag har plockat lite i mitt rum, kollat packningen samt jobbat med lite uppgifter som jag ska ha med mig till Au Pair skolan. Det var ganska mycket jag skulle göra/skriva som jag skulle ha med mig till Au Pair skolan i New York, men jag hade helt glömt bort det, jag hittade uppgifterna förut idag när jag plockade på rummet.
 
Under kvällen så har vi haft lite folk över. Först var vi bara familjen som åt god mat och umgicks, sedan kom Lasses bror in med hans söner osv. Slutade med att vi satt ett helt gäng och drack kaffe och åt blåbärspaj! mumsigt. Kul att hinna träffa alla innan jag åker iväg.
 
Det har blivit lite ändrade planer, Jag förstod inte riktigt allt men jag antar att jag kommer att bli klokare när jag kommer fram till NY. Tydligen så kommer vi inte att kunna bo där det var planerat att vi skulle bo på grund av orkanen som har varit. Skolan eller hotellet vi skulle bo på hade inte fått tillbaka sin ström. Vi skulle istället behöva bli lite utspridda på andra ställen och det skulle ta lite längre tid för oss att komma till skolan på dagarna osv. Det skulle även dröja lite längre innan vi blev upphämtade på flygplatsen i NY. Tack vare orkanen som förstörde så mycket så finns det en chans att vi inte får åka iväg på New York turen i Manhattan, tydligen så tycker inte Cultural Care att det är säkert. Men det finns även en chans att vi får åka på turen om vi har tur. Det finns även en stor chans att vi kanske inte kommer ha tillgång till telefon/wifi på hotellet så det kan bli svårare att kontakta familj och sånt här hemma i Sverige.
Jag känner personligen att inget av det här är ett problem, jag hade inga större förväntningar på tiden i New York ändå, jag tror allt kommer bli hur bra som helst! Det blir vad man gör det till, och vi är ett gäng svenska tjejer som åker tillsammans så vi får göra det bästa av situationen. Tjejerna sitter redan och planerar vinmys innan planet och under flyresan haha, sköna brudar. Det är otroligt hemskt hur mycket som orkanen förstört, så många människor som förlorat sina hem samt dött.Sjukt att en orkan kan ställa till med så mycket skada.
 
Jag har också fått reda på att mitt internationella körkort inte kommer att vara giltigt som körkort på det sättet som jag trodde. Tydligen så måste jag ta ett nytt körkort efter ett litet tag i Arizona för att få köra . Jag har för mig att det var pga försäkring och något mer. Känner inte heller att det är ett problem, tydligen ska det vara super enkelt att ta körkort där + att alla amerikanare kör automat. Neeemas probleemas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona