Sås?

 
Min värdfamilj är lite rolig. dom beställde dom här 3 såserna online och gav mig i julklapp haha. Jag klagar ofta på att maten här i USA inte smakar något + att jag alltid vill ha sås till allting. Dock så fattar dom inte riktigt vad jag menar. När jag säger att något inte smakar något så syftar jag mest på kryddningen på maten, och när jag säger sås så menar jag mer gräddsåser så som kantarellsås, bearnaisesås osv. Dom tror automatiskt att när jag säger kryddor så menar jag över starkt haha. Visst jag älskar stark mat men all mat behöver inte vara stark för mig, så länge maten i sig har någon typ av smak.
 
Jag provade dom här 3 såserna till middagen idag, var tvungen att kolla hur dom smakade. OH MY GOODNESS!! Det kändes som att jag fick magsår bara av att smaka såserna. Dom här såserna är inte bara stark haha, om man tänker tabasco x 10 så får ni fram hur starka dom är. Dom skulle aldrig kunna äta den här såsen själv, dom skulle svimma. Visst jag tycker om starkt så jag kommer äta såserna ändå men det är lite roligt bara. Amerikanare är lite lustiga ibland. Hur kommer man ens på att beställa såser från Amazon och ge till någon i julklapp? haha, men det är tanken som räknas! snällt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona