Pasta Bolognese

 
Godkväll!
 
Idag har varit en överlat dag, har egentligen inte mycket att skriva om. Jag jobbade till 8am i morse, var med bjuden på julklappsshopping under dagen men var fööör trött för att göra något så jag gick och la mig igen och vaknade sedan inte förrän 11:15am haha. Ibland får man göra så..
Jag kom ganska precs på att julafton är nästa vecka på tisdag, jag har inte riktigt tänkt på det. Jag kan väll inte på stå att jag har julkänslor, inte det minsta. Det är sommarväder utomhus, istället för snö, det är palmer istället för granar, gräs istället för snö, shorts istället för täckbyxor.. a listan är långt. Just nu önskar jag att jag bara kunde snabbspola över julafton om jag ska vara ärlig, skulle inte göra mig något om vi inte hade någon jul i år. Men jag är bjuden på en stor födelsedagsfest på kvällen på julafton så det ska väll bli nice! Borde nog börja köpa julklappar snart, har knappt tänkt på det än.
 
Aja nog om det. Förutom sovit så har jag självklart plockat upp Ev från skolan, lekt lite med honom. Sedan lagade jag mat till familjen idag! pasta och köttfärssås blev det, otroligt gott! Familjen tyckte det var väldigt gott med, förutom Ev. Han äter egenligen bara Mac&cheese och cheesepizza till middag, men han provade iaf!
 
Ev har precis lagt sig och sovit, värdmamman är borta på party ikväll så jag och värdpappan håller ställningarna här hemma. Jag ska vakta Ev lite medans hans går ut med hunden sedan ska jag lägga mig och läsa lite. Tända några ljus och dricka te. Perfekt avslut på dagen!


Kul att det är så många som läser bloggen! det blir mer och mer varje dag :). Måste dock klaga på att ingen kommenterar, det är lite tråkigt. Känns lite som man skriver till sig själv bara. Bättring på det tack! Skulle ju vara kul att veta vilka ni som läser bloggen är. 
 
sleep tight :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Lill

Hej gumman,
Eftersom du vill ha kommentarer kan jag ju tala om för dig att julafton är på måndag och inte tisdag..
Kram på Dig
Mamma

Svar: Hej mor!
Kan ju passa på att tala om för dig att Julafton i USA är den 25 december och inte den 24de :) puss
sannaaupair.blogg.se

2012-12-19 @ 09:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona