Julafton

 
 
I måndags så firade vi Christmas Eve, vi pysslade med dom sista julklapparna och åt julmat. Maten bestod av crab legs, skinka, champinjoner, sallad och lite andra grejer. Inte ritkigt en typsik svensk julmiddag men det var gott!. Det blev ganska sent för min del, somnade inte förrän strax innan 3am. Låg och kollade på en serie sedan kunde jag inte riktigt somna, vilket var mindre roligt eftersom Ev ville börja öppna julklappar på tisdag morgon 5am...
 
Julafton var över ganska snabbt haha, men det var mysigt. Vi spenderade kanske 1 1/2 timme på att öppna julklappar och lite sånt, sedan var jag så jäkla trött att jag gick och la mig och vilade. Vi var bara hemma under dagen, dom har inte riktigt samma typ av traditioner som vi har på julafton. På eftermiddagen så skulle värdfamiljen iväg på hikning och jag åkte iväg till Johanna som fyllde 21 år igår!! äntligen haha. Tog nästan 50 minuter att köra till henne, var längre än jag trodde. Men det gick ganska snabbt ändå! Väl hos henne så var 2 andra tjejer där + Johannas värdfamilj. Vi drack gott vin, åt förrätt. Sedan grillade Johannas värdpappa, suuuuper gott! Avslutade kvällen med tårta och en massa surr. Trevlig kväll!
 
Jag var inte hemma förrän runt 23:30pm, somnade ganska omgående när jag väl la mig. Idag hade jag sovmorgon till 10am, över skönt. Jag och Ev har bara varit hemma och busat! spelat lite fotboll, hoppat hage, lekt med lego osv. Idag jobbar jag till 7pm, är super trött idag med? fattar inte varför, tror jag kanske börjar bli sjuk tack vare Ev som varit sjuk ett tag nu. Jag får se om jag orkar hitta på något efter jag slutat eller om jag ska krypa ner i sängen och se på film istället.
 
Just ja! I julklapp fick jag: ett duschstycke, en träningsmidje väska som håller en vattenflaska ( perfekt för hikning), Yoga lektioner, fotolektioner, smycken,såser haha, nagellack, en penna som man kan göra mönster på naglarna med, puder, ansiktskräm, svensktgodis och pengar! mycket generöst :) tack alla fina <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona