Hiking / tjejkväll

Förstår ni miljön jag har omkring mig?? Jag kan inte fatta att jag bor så här. Så otroligt fint överallt, kaktusar och palmer vart du än går. Älskar det!
 
 
I torsdags så tog jag det mest lugnt hemma bara, Ev var sjuk så vi höll oss hemma. Jag handlade lite julklappar på eftermiddagen samt julbakade med värdmamman och Ev. Ev vart dock rastlös efter 30 minuter så han la sig och kollade på film. Jag tror att jag och M höll på och bakade mellan 4pm-9pm. Runt 9pm så var alla kakor färdigbakade, dock hade vi lika mycket kvar att göra så som he dom i formar, dekorara dom osv. Dock inget projekt vi började på den kvällen. Det var super kul att baka! vi var ett bra team i köket haha. 
 
Igår så var jag ledig i stort sett hela dagen. Ev var sjuk och hemma från skolan så ca 6:30 så började vi alla att dekorera kakorna och he dom i give a way påsar osv. Kakorna var till för att ge till Ev´s klasskamrater, lärare osv. Runt 11am åkte jag till Paradise Valley och mötte upp Gerda och Angela. Vi åkte sedan vidare till ett nytt hiking ställe som hette Camelback Canyon eller något sånt. Det var super fint där! bra mycket bättre hikingställe än det vi var på i onsdags. Vi var där till runt 12:30pm sedan var jag tvungen att åka hem och ta hand om Ev lite. Jag slutade 3:30pm, då hade jag ett litet möte med värdmamman.
 
Jag och värdmamman har alltid ett möte på fredagar. Där pratar vi om hur veckan har varit, om jag har frågor eller funderingar om något, schema osv. Jag har haft ett litet bekymmer över hur jag jobbar vissa helger. Men jag pratade med henne om det och vi fixade det omgående! super skönt, nu kommer jag kunna resa mycket mer. Skönt att ha en sån enkel värdfamilj. Runt 6pm så kom Johanna hit, ( en svensk au pair ). Vi åkte till Downtown Phoenix och åt på en resturang som heter Pita Jungle! bästa resturangen någonsin. Vi åt och drack lite vin sedan åkte vi vidare till affären och köpte mer vin sedan slutligen hem till mig haha. Senare under kvällen så pratade vi, såg på film och drack vin. Vi somnade tidigare än tänkt, men super trevlig kväll! 
 
Planen idag var att sova ut, men vi vaknade 9am av att några byggare jobbade utanför mitt hus med den nya grillplatsen...på en lördagmorgon, roligt. Vi orkade inte kliva upp så jag och Johanna såg på en film och åt sen frukost. Hon åkte hem för ett tag sedan, jag började jobba 12pm. Jobbar nu med, dock så sover Ev så det finns inte så mycket att göra. När han vaknar ska vi mysa framför en film och bara ta det lugnt. Ganska soft jobb ibland. Jag slutar 6pm då ska jag och Johanna hitta på något skoj!, vad vet vi inte än.
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona