Hiking at Camelback mountain

( bilderna är så orättvisa, går inte ens att förklara hur vackert det är uppe i bergen )
 
Halloj!
 
Idag har varit en aktiv dag, jag jobbade som vanligt i en timme på morgonen, sedan mellan 9am-3pm var jag i Paradise valley och träffade Gerda. Vi började med att åka till camelback för hikning! otroligt fint där uppe bland bergen, galet stora kaktusar! Jag trivdes väldigt bra där haha, bra med motion kan du få med. Du kan spendera en hel dag där. Och det där var bara ett av typ 100 hikingställen, så det finns mycket att se :). Jag var självklart på min vakt efter spindlar och andra äckliga djur. Jag tror vi hörde en orm, men jag sprang där ifrån så snabbt så vi han aldrig kolla. Efter Camelback så åkte vi till cheesecake factory och åt en varsinn sallad! väldigt bra mat där. Innan jag visste ordet av det så var klockan redan 2:30pm och jag behövde åka och hämta upp ev från skolan.
 
När vi kom hem så spelade vi lite spel, jag hade även fått ett paket från Sverige ;) spännande haha.
Jag , värdmamman och Ev lagade mat tillsammans! super mysigt. Vi gjorde kalkon wraps, istället för tortillabröd använde vi salladsblad haha. Nyttigt värre. Nu under kvällen så har jag och ev skrivit en önskelista till tomten, han vet verkligen vad han vill ha. Listan är för lång för att få med på bild. 
 
Skottlossningen som hände på skolan i Connecticut har verkligen påverkat många, det är så himla hemskt. Någonting som är ännu hemskare är att vissa människor verkar se upp till killen som sköt alla människor på skolan. I morse så var det en massa poliser/helikoptrar som åkte över en skola i Scottsdale. Det hade varit en man som var beväpnad på skolgården, då pratar vi inte en liten pistol utan ett stort vapen. Allt gick bra, inget hände, men många människor blev självklart rädda för vad han tänkte göra eller vad som kunde ha hänt. Sedan när jag kommer och ska hämta upp Ev från hans skola förut idag så ser jag 2 stora polisbilar utanför skolan. Det kändes som att mitt hjärta åkte upp i halsen på mig, det första jag tänkte var att någon beväpnad idiot hade varit på hans skola med. Springer fram till poliserna för att kolla vad som hänt. Kan glatt meddela att dom endast var där för att se till så ingen med vapen kan komma in på området, dom skulle vara där hela veckan. Det skrämmer mig hur tappade vissa människor, varför välja barn?? helt sjukt. Ska folk inte våga lämna av sina barn på dagis/skola längre? jävla idioter. Folk här omkring är ganska uppskrämda och det förstår jag. Hoppas det lägger sig snart. 
 
Aja nu ska jag avrunda, det vart ett längre inlägg än planerat haha.
 
PS. mamma lämnade en kommentar om att julafton är på måndag den 24 dec, kan informera dig om att här i USA är julafton den 25 dec, på tisdagen ;).
 
pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona