Christmas eve

 
God jul på er alla hemma i Sverige!
 
I lördags så jobbade jag till 6pm, runt 6:30pm kom Johanna hit. Vi bytte om lite snabbt sedan åkte vi till ett ställe och åt sushi! lika gott varje gång, dock väldigt dyrt att äta sushi här.  Vi var hemma igen runt 9pm, då förfestade vi lite i mitt hus, bytte om sedan tog vi en taxi till en klubb i Downtown PHX. Johanna fyller inte 21 förräns imorgon så vi kunde inte gå in där, men som tur var så var dom inte lika noga med att kolla legg på Lucky Strike, så vi spenderade kvällen där istället. Mycket folk, det var en rolig kväll! :) lite mycket vin bara haha. Vi kom hem traskande runt 4am, över sega. Vi satte på en prinsessas dagbok? och åt chips och salsa hahah. Deckade runt 5am. Vaknar runt 11am av att byggarbetarna jobbade med grillen utanför mitt hus..awesome.
 
I söndags så var jag ledig, ganska seg efter lördagens bravader. Jag myste på hemma bara under dagen, sedan runt 4pm så åkte jag iväg för att köpa dom sista julklapparna. Kom hem 4 timmar senare och hade alla julklappar köpta! skönt. Otroligt mycket folk ute dock, alla verkar vara i sista minuten ikväll. Jag var uppe ända till 1am och slog in alla presenter. Insåg att jag råkat köpt 18 olika julklappar till 3 personer haha, lite mycket kanske. Men dom blir nog inte ledsna för det! :)
 
Imorse hade jag sovmorgon, sov ända till 9am. Började jobba 10am, då åkte jag, Ev och värdmamman och handlade lite "julmat". Här äter dom inte riktigt samma julmat som hemma haha. Vi ska äta Crab legs och lite sånna saker. Dom var snäll och köpte en skinka med. Gouda ost köpte dom med, grymt. Här så äter dom inte julmaten på julafton (imorgon), utan julmaten ska vi äta ikväll av någon anledning, sedan imorgon på julafton så ska vi bara äta något vanligt, soppa tror jag. Jag förstår inte riktigt grejen med det, men det blir nog bra. 
 
Just nu så har jag precis skypeat med mamma och dom där hemma, provade ringa dig med pappa men du är väll ute på nå skoj. Ev ligger och vilar så jag har lite egen tid tills han vaknar. 
 
Hoppas ni har en super mysig julafton där hemma! saknar er alla jätte mycket. <3
God jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Tillbaka till startsidan

  • Sanna heter jag, är 21år och kommer från Sundsvall.
    Den 5 November 2012 flyttar jag till USA för att arbeta som Au Pair i Phoenix, Arizona. Jag kommer att bo hos en underbar familj och ta hand om en liten pojke på snart 4år. I bloggen kan ni läsa om mitt år som Au Pair och allt som hör till.

    Svarar gärna på frågor, både här & på [email protected]


    dagar i USA

    Sweden
    Arizona